Test Footer 2

Khóa Học Lập Trình C & C++ Kết Hợp

Thông Tin Khóa HọcFile Bài TậpFull Screen
C là ngôn ngữ lập trình cấu trúc, nó cho phép tạo 1 ứng dụng gồm nhiều module chức năng (file), mỗi module chứa nhiều hàm chức năng, các hàm này có thể bị bao đóng trong module chứa chúng hay có thể được truy xuất bởi bất kỳ nơi nào khác ngoài module chứa nó. C là ngôn ngữ không được kiểm tra kiểu chặt, nghĩa là chương trình dịch không có khả năng và không bao giờ kiểm tra kiểu, bạn có thể gán chuỗi vào biến nguyên... Tóm lại, C là ngôn ngữ thích hợp với những lập trình viên chuyên nghiệp, họ sẽ tự quyết định sự đúng đắn về đoạn code mà họ viết ra.

C++ là sự nới rộng của C, nó cung cấp thêm một số khả năng để cho phép lập trình hướng đối tượng. Ứng dụng được viết theo hướng đối tượng là 1 tập các đối tượng tương tác lẫn nhau, C++ cung cấp phát biểu "class" để người lập trình đặc tả các đối tượng cấu thành ứng dụng. Tuy nhiên, mức độ hỗ trợ hướng đối tượng của C++ còn yếu, không trong sáng và dễ làm người lập trình mắc lỗi trong quá trình viết code. Tóm lại, C++ thích hợp cho những người đã quen dùng C hay những người chỉ biết lập trình hướng đối tượng hay những người muốn kết hợp 2 trường phái lập trình cấu trúc và hướng đối tượng.
00 Introduction Welcome | Using the exercise files | Prerequisites
01 Language Overview About C | About C++
02 Getting Started Setting up Eclipse for Mac | Upgrading GCC on the Mac | Setting up Eclipse for Windows | Working with Eclipse on Windows | Setting up Eclipse in Ubuntu Linux | Understanding the development cycle with Hello, World | Using stdout and stderr | Using stdin
03 The C Programming Language Exploring the anatomy of a C program | Writing statements and expressions | Working with identifiers | Defining variables | Understanding identifier scope and using storage classes | Declaring variables and functions | Using pointers | Working with arrays and strings | Comparing with conditionals | Using switch statements | Using while and do loops | Iterating with the for loop | Creating functions | Branching with goto, break, and continue
04 The C Preprocessor About the C preprocessor | Defining constants | Including files | Exploring conditional compilation | Defining macros | Macro caveats | Working with line continuation using the backslash | Including files only once
05 Data Types About the data types | Introducing integer types | Understanding floating-point types | Working with characters and strings | Using strings | Creating character escape sequences | Working with qualifiers | Using the C++ reference type | Working with structured data | Introducing bit fields | Working with enumerations | Using unions | Defining types with typedef | Introducing the void type | Understanding the auto type
06 Operators Exploring the assignment operator | Using arithmetic operators | Working with increment and decrement operators | Using comparison (relational) operators | Using logical operators | Exploring bitwise operators | Working with compound assignment operators | Using the array subscript operator | Using pointers, members, and indirection operators | Exploring the function call operator | Working with the ternary conditional operator | Determining the size of a type with sizeof | Determining the type of an object with typeid | Using the cast operator | Working with the new and delete operators | Understanding operator precedence | Using operator synonyms
07 Defining Functions Overview of functional programming | Defining a function | Passing parameters to a function | Using automatic and static variables | Using function pointers | Overloading function names | Overloading operators with functions | Defining a variable number of arguments | Using recursion
08 Classes and Objects Overview of classes and objects | Exploring namespaces | Defining a class | Using data members | Working with member functions | Pointing to the current object with the this pointer | Using constructors and destructors | Exploring implicit vs. explicit constructor type conversions | Overloading operators with member functions | Overloading operators with non-member functions | Using conversion operators | Creating function objects | Creating and destroying objects with the new and delete operators | Reporting errors with exceptions
09 Inheritance Overview of class inheritance | Exploring simple inheritance | Reviewing friendship | Accessing the base class | Understanding multiple inheritance | Exploring overloading methods and polymorphism
10 Templates Understanding templates | Understanding template functions | Using template classes
11 Standard Library Overview of the C Standard Library | Using stdio for file IO | Using stdio for file management | Using stdio for unformatted character IO | Using stdio for formatted character IO | Building string functions | Understanding memory allocation | Handling system errors | Working with time and date functions | Getting file information
12 Standard Template Library Overview of the STL | Using vectors | Working with pairs and tuples | Writing iterators | Using lists | Working with sets | Creating maps | Using queues | Working with stacks | Introducing the deque container | Using strings | Working with algorithms | Using IO streams | Handling exceptions
13 The Latest Standard C++11 Overview of C++11 | Using the range-based for loop | Exploring the unambiguous null pointer constant | Understanding type inference | Using lambda functions | Goodbye

Share on Google Plus

About Unknown

0 nhận xét:

Đăng nhận xét